Thursday 22 March 2012

Mutarea de pe Baneasa ingroapa termenul de low-cost. Cat vor costa zborurile in era Otopeni

stirileprotv.ro Mutarea curselor low-cost de pe aeroportul Baneasa pe Otopeni va declansa un razboi surd intre companiile de linie si cele care promovau pana acum zboruri ieftine. Pretul biletelor va creste foarte mult.

"Marile companii vor face totul sa «sunteze» si sa «fure» clienti de la low-costuri. Preturile low-costurilor cresc, iar avioanele low-cost vor sta la rand pentru decolare si aterizare, dupa cursele de linie", crede un expert in domeniul transportului aerian, citat de Ziarul Financiar.

Exista si riscul ca zborurile acestor companii mai mici sa fie intarziate in mod intentionat, pentru a-si pierde clientii.

"Companiile de linie nu vor cobori tarifele, dar vor lovi in low-cost prin oferte speciale numeroase, care sa fure din clientii low-cost", afirma analistul citat.

Odata cu mutarea pe Henri Coanda a curselor de la Baneasa, practic nu mai exista low-cost, tarifele aliniindu-se la nivelul companiilor de linie.

Compania aeriana Wizz Air a majorat de doua si chiar de trei ori tarifele la biletele de avion pe rute externe, pentru calatoriile care vor fi efectuate dupa 25 martie, arata datele de pe site-ul companiei.

Desi oficialii low-costului afirmau ca aceasta mutare va creste pretul biletelor cu doar 4%, pe unele rute pretul a ajuns sa il egaleze pe acela al companiei de linie regulata Tarom (care ofera si servicii de catering la bord).

De exemplu, pretul unei calatorii dus-intors pe ruta Bucuresti-Bruxelles, in perioada 17-20 august, costa 946 lei la Wizz Air, iar la Tarom 1.000 de lei.

Mai multe detalii puteti citi pe zf.ro.
 

No comments:

Post a Comment